logo

Omalaina User Agreement

1. Initial information

Kun käytät Omalaina.fi-palvelua (verkkosivustolla www.omalaina.fi, puhelimitse tai muulla tavalla), palveluntarjoajana toimii joko Sambla Group Oy tai Sambla Group AB:

  • Jos hyödynnät kuluttajaluottojen välityspalvelua, palvelun tarjoaa Sambla Group Oy.
  • Jos hyödynnät vakuutustuotteiden välityspalvelua, palvelun tarjoaa Sambla Group AB. Sambla Group AB:llä on Ruotsin Finanssivalvonnan (Finansinspektionen) myöntämä rajat ylittävä lupa välittää vakuutustuotteita myös Suomen markkinoilla. 

Jäljempänä näissä Käyttäjäehdoissa “Sambla” viittaa joko Sambla Group AB:n tai Sambla Group Oy:n riippuen mitä Palvelua hyödynnät yllä kuvatun mukaisesti. 

Tarjoamme kuluttajalainojen ja vakuutusten välitystä (jäljempänä yhdessä ”Palvelut”). Tämä tarkoittaa, että voimme välittää sinulle lainoja ja vakuutuksia. Kun teet lainahakemuksen Samblan kautta, saat mahdollisuuden vertailla tarjouksia lainanantajilta, joiden kanssa teemme yhteistyötä. Voit lukea tältä sivulta, mitkä lainanantajat ja vakuutusyhtiöt ovat yhteistyökumppaneitamme. 

By using any of the Services, you agree, on behalf of yourself and any co-applicant, that this User Agreement applies between you/yourself and Sambla. It is therefore important that you read the User Agreement carefully and ensure that your potential co-applicant also reads and agrees to it.

Kun pyydät meiltä vakuutusten välitystä, annamme sinulle lisätietoja vakuutuksista ja niiden ehdoista.

2. Our mission

By using the Services, you instruct Sambla to solicit loan offers and/or insurance offers from the lenders and insurers with whom Sambla works. If you have requested loan mediation, Sambla will give you the opportunity to compare offers and conditions. 

You are never bound to accept any loan or insurance offer you receive, it is always up to you whether you wish to enter into a loan or insurance contract with a lender or insurer.

Please note that Sambla can never make any warranty or representation or otherwise give any undertaking on behalf of any of our partners. The decision to grant a loan or take out an insurance policy always rests with the partner in question.

3. Our compensation

Palveluiden käyttö on sinulle maksutonta.

Jos päätät tehdä lainasopimuksen jonkun yhteistyökumppanimme kanssa, saamme heiltä korvauksen siitä, että olemme välittäneet lainan. Välityskorvauksemme voi vaihdella sen mukaan, minkä lainanantajan valitset.

4. Credit check and information gathering

By submitting information about you and your potential co-applicant to Sambla, you represent that the information provided is accurate and that you have approval to provide the information you provide about your potential co-applicant. You also agree that Sambla may obtain credit approval (i.e., information about whether a lender has approved to offer you a loan) and information about the status of your loan application from the lenders with whom we cooperate in order to fulfill our User Agreement with you.

In connection with applying for a loan from Sambla, we will obtain a credit report on you from Asiakastieto Oy or Dun & Bradstreet Finland Oy (ent. Bisnode) before forwarding your information to lenders.

5. Personal data processing

Our Data Protection Policy (available on our website) explains how Sambla collects and processes your personal data in connection with the Services and otherwise, and what rights you have in connection with this. If you have any questions about the Data Protection Policy, please contact us at asiakaspalvelu@omalaina.fi.

6. Your responsibility and Sambla’s responsibility

Before requesting loan offers through the Services, you are responsible for carefully reviewing, together with your potential co-applicant, your personal finances to determine whether they can bear the burden of taking out a loan. The information provided by Sambla should be considered as suggestions only. It is up to you to evaluate and verify the information we provide about our partners’ offers before you enter into an agreement.

Sambla does not lend any money or offer any insurance itself, but we only arrange loans and insurance from our partners. Agreements you sign with our partners are between you and the lender/insurer. Sambla is not responsible for any damage or loss that may occur when you enter into or refrain from entering into an agreement with one of our partners.

7. Perusteet kuluttajien hakemusten toimittamisesta Samblan yhteistyökumppaneille ja mitä tietoja kuluttaja näistä perusteista saa

Sambla luotonvälittäjänä toimittaa kuluttajien hakemuksia uusista luottotarjouksista sen omille yhteistyökumppaneilleen. Samblan yhteistyökumppanit tarjoavat kuluttajaluottoja ja mahdollisesti muita luottopalveluita, joista voi olla hyötyä kuluttajille. Yhteistyökumppanit ovat erikoistuneet luottojen myöntämiseen ja/tai muihin luottopalveluihin, joihin kuluttajalla on tarvetta. Sambla toimittaa kuluttajien luottohakemuksia sen omille yhteistyökumppaneille, jotka ovat asiantuntijoita kuluttajaluottojen myöntämisessä.

Kuluttajan luottohakemuksesta voidaan välittää Samblan yhteistyökumppaneille erilaisia hakemuksessa ilmoitettuja tietoja, jotka ovat tai voivat olla tarpeen luoton arvioinnissa ja myöntämisessä. Nämä tiedot voivat sisältää esimerkiksi kuluttajan henkilötiedot kuten nimi, osoite, syntymäaika ja henkilötunnus, tulo- ja työhistoriatiedot, asumistiedot, luottotiedot sekä tietoja hakemuksen kohteena olevasta luotosta kuten lainan määrä, lainan tarkoitus, laina-aika, takaisinmaksusuunnitelma ja korkotaso.

Samblan yhteistyökumppanit voivat käyttää hakemuksessa annettuja ja sen kautta saatuja tietoja ainoastaan luoton tai luottojen arvioinnissa sekä luoton myöntämisessä, eivätkä ne saa käyttää hakemuksessa mainittuja tietoja muuhun tarkoitukseen ilman kuluttajan suostumusta. 

Kuluttajalla itsellään on myös oikeus tietää, mitä tietoja hänen luottohakemuksestaan on välitetty yhteistyökumppaneille. Luotonvälittäjä antaa kuluttajalle nämä tiedot niitä pyydettäessä.

8. Kuluttaja-arvostelut

Sambla on varmistanut, että verkkosivuilla esillä olevat arvostelut ovat peräisin kuluttajilta, jotka ovat käyttäneet yrityksen palvelua tai palveluita palautteen keräämistä edeltävän vuoden aikana. Kuluttaja-arvostelut on annettu riippumattomasti ja ne on julkaistu siinä muodossa kuin ne on kerätty.

Vain Samblan palveluita käyttäneet henkilöt voivat saada sähköpostitse lähetetyn palaute- tai arviointilomakkeen tai muun vastaavan kyselyn, jonka vastaussisältöä voidaan käyttää Samblaa koskevissa kuluttaja-arvosteluissa ja niiden julkaisemisessa. Lomake tai kysely lähetetään asiakkaalle palvelun käyttämisen jälkeen. Sambla voi päättää itsenäisesti, kenelle se lähettää mahdolliset lomakkeet ja kyselyt. Sambla voi myös itsenäisesti päättää vastauksena saadun kuluttaja-arvostelun julkaisemisesta tai julkaisematta jättämisestä.

9. Questions, complaints and disputes

You are welcome to contact customer service by phone +358(0)9-42550540 or by e-mail asiakaspalvelu@omalaina.fi, if you have any questions about the User Agreement. You should also contact Customer Service if you wish to indicate that you do not wish to be contacted by Sambla for marketing purposes. Your feedback is important to us and if the Services and/or Sambla do not meet your expectations, we would like to know about it.

If you are still not satisfied after being in contact with customer service, you can contact Sambla’s Complaints Manager by emailing valitus@sambla.fi or sending a letter to our contact details in the section below.

In order for us to handle your complaint, please include the following information when contacting us:

  • Name and contact details
  • The service subject to a complaint
  • Date and time of the problem giving rise to the complaint
  • Description of the problem
  • Supporting information and/or evidence.

We take all complaints seriously and will investigate your complaint in a prompt and objective manner. If, after Sambla has investigated your complaint, you are still not satisfied with our decision, you can appeal to the Con­sumer Dis­putes Board (see www.kuluttajariita.fifor more information on how to do this) or to the Court of General Jurisdiction to have the matter reviewed. 
You can also turn to the Con­sumer Ad­vi­sory Ser­vices provided by Finnish Competition and Consumer Authority for guidance and advice on loans and insurance
(see www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta).

10. Contact information

Sambla Group Oy, business ID 2521965-8
Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki
Phone: +358(0)9-42550540
E-mail: asiakaspalvelu@omalaina.fi

Sambla Group AB, business ID (Finland) 3276421-6, business ID (Sweden) 556974-8378
Box 5300, 102 46 Stockholm, Sverige
Phone: +46(0)770-220180
E-mail: kundtjanst@sambla.se

11. Changes

Sambla reserves the right to modify and update this User Agreement. We always publish the latest version on our website www.omalaina.fi.